Regulamin serwisu Domapka.pl
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego Domapka.pl (dalej: „Serwis”), prowadzonego przez:
MNTV GROUP sp. z o.o.
ul. Ratuszowa 12, 63-600 Kępno
NIP: 6192059994, REGON: 527489651, KRS: 0001082345
1.2. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkowników, zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Serwis, w tym w szczególności zasady rejestracji konta, dodawania ogłoszeń, korzystania z usług promowania ofert, zamieszczania opinii oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
1.3. Serwis pełni rolę internetowego katalogu (marketplace) umożliwiającego prezentację ofert mebli i wyposażenia wnętrz przez sprzedawców oraz ich przeglądanie przez użytkowników. Serwis nie uczestniczy obecnie w procesie sprzedaży i nie odpowiada za realizację transakcji pomiędzy sprzedawcami a klientami. W przyszłości Serwis może wprowadzić funkcjonalność umożliwiającą dokonywanie transakcji i płatności za jego pośrednictwem – o czym Użytkownicy zostaną poinformowani z wyprzedzeniem.
1.4. Administrator nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami ani nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Użytkowników, w szczególności za jakość, bezpieczeństwo, legalność oferowanych produktów, prawdziwość i rzetelność opisów oraz zdolność Sprzedawców do sprzedaży ani Kupujących do zapłaty.
1.5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie, utracone korzyści, utratę danych lub inne szkody niemajątkowe wynikłe z korzystania z Serwisu, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Odpowiedzialność Administratora wobec Użytkownika z tytułu świadczenia odpłatnych usług w Serwisie jest ograniczona do wysokości uiszczonej opłaty za daną usługę.
1.6. Administrator może świadczyć usługi wyłącznie drogą elektroniczną; warunki techniczne korzystania z Serwisu określa Regulamin oraz komunikaty publikowane w Serwisie.
2. Definicje
- Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu, w tym osoba niezarejestrowana oraz posiadająca Konto.
- Konto – zbiór danych przypisanych Użytkownikowi, umożliwiający korzystanie z dodatkowych funkcjonalności Serwisu.
- Sprzedawca – przedsiębiorca publikujący w Serwisie swoje oferty.
- Ogłoszenie – informacja handlowa zamieszczona w Serwisie przez Sprzedawcę.
- Usługi promowania – odpłatne usługi wyróżniania i pozycjonowania Ogłoszeń, a także publikacja banerów reklamowych.
- Opinia – subiektywna ocena Sprzedawcy lub jego produktów, wystawiona w Serwisie przez zalogowanego Użytkownika.
- Usługi promowania – odpłatne usługi zwiększające widoczność Ogłoszeń (np. wyróżnienie / priorytet na liście) oraz inne formaty reklamowe, w tym banery.
- Baner reklamowy – płatna powierzchnia reklamowa w Serwisie, umożliwiająca promocję konta Sprzedawcy, marki lub zewnętrznego sklepu.
- Pozycjonowanie – mechanizmy określające kolejność wyświetlania Ogłoszeń w Serwisie, obejmujące m.in. domyślne sortowanie, dostępne filtry i wpływ Usług promowania.
- Nadużycie – każde działanie niezgodne z Regulaminem lub prawem, w tym publikacja treści zakazanych, spam, podszywanie się, manipulacja opiniami.
- Reklamacja – zgłoszenie Użytkownika dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Administratora.
- Formularz „Zgłoś problem” – dedykowany formularz kontaktowy do zgłaszania problemów technicznych i reklamacji dotyczących działania Serwisu.
- Polityka Zwrotu Opłat – odrębny dokument określający zasady zwrotu opłat za usługi Serwisu.
- Polityka Cookies – odrębny dokument określający zasady stosowania plików cookies i podobnych technologii w Serwisie.
3. Rejestracja i Konto
3.1. Rejestracja w Serwisie jest dobrowolna i bezpłatna.
3.2. Założenie Konta wymaga podania danych oznaczonych w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe oraz akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności.
3.3. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych i nieudostępniania swojego Konta osobom trzecim.
3.4. Użytkownik może w każdej chwili usunąć Konto poprzez zgłoszenie takiej dyspozycji Administratorowi.
3a. Weryfikacja Konta, zawieszenie i blokada
3a.1. Administrator może przeprowadzić weryfikację Konta (np. poprzez link aktywacyjny, weryfikację e‑mail lub numeru telefonu), a w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych poprosić Użytkownika o dodatkowe potwierdzenia.
3a.2. Zawieszenie Konta polega na czasowym ograniczeniu funkcjonalności (np. brak możliwości publikacji nowych Ogłoszeń) do czasu wyjaśnienia sprawy. Blokada Konta oznacza uniemożliwienie logowania i korzystania z Konta.
3a.3. Przesłankami zawieszenia lub blokady mogą być w szczególności: naruszenie Regulaminu lub prawa, publikacja treści zakazanych, wielokrotne zgłoszenia nadużyć, działania zagrażające bezpieczeństwu Serwisu lub Użytkowników, odmowa weryfikacji danych.
3a.4. Administrator informuje Użytkownika o zawieszeniu lub blokadzie (z podaniem głównej przyczyny i zakresu ograniczeń) na adres e‑mail przypisany do Konta, niezwłocznie, najpóźniej z chwilą, gdy decyzja staje się skuteczna.
3a.5. Użytkownik może wnieść odwołanie od decyzji w terminie 7 dni od otrzymania informacji, korzystając z procedury określonej w rozdziale 7a. Moderacja treści i tryb skargi/odwołania.
4. Ogłoszenia
4.1. Ogłoszenia mogą zamieszczać wyłącznie zarejestrowani Sprzedawcy.
4.2. Ogłoszenie powinno dotyczyć wyłącznie produktów z branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz. Zabronione jest zamieszczanie ogłoszeń dotyczących m.in.: produktów spożywczych, samochodów, zwierząt, a także produktów nielegalnych, niebezpiecznych, podróbek i treści naruszających prawo.
4.3. Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za treść ogłoszenia, w tym za jego zgodność z prawem i stan faktyczny.
4.4. Administrator zastrzega sobie prawo do moderacji treści ogłoszeń, w tym ich usuwania, w przypadku naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa.
4.5. Treść Ogłoszenia musi być rzetelna i niewprowadzająca w błąd; zakazane jest ukrywanie istotnych informacji o produkcie. Zdjęcia i materiały muszą być własnością Sprzedawcy albo używane na podstawie ważnego upoważnienia i nie mogą naruszać praw osób trzecich.
4.6. Zabronione jest publikowanie duplikatów Ogłoszeń, fałszywych parametrów oraz wykorzystywanie słów kluczowych niemających związku z oferowanym produktem.
4.7. Sprzedawca powinien wskazać rzeczywiste parametry produktu (np. wymiary, materiały) oraz stan produktu (nowy/używany), jeżeli ma to zastosowanie.
4.8. Zasady i lista produktów zakazanych oraz ograniczonych określa Załącznik A – Przedmioty zakazane i ograniczone.
4.9. Użytkownicy mogą zgłaszać naruszenia treści Ogłoszeń za pomocą funkcji „Zgłoś nadużycie”.
5. Promowanie i pozycjonowanie ofert
5.1. Ogłoszenia w Serwisie domyślnie wyświetlane są w kolejności losowej. Użytkownik może samodzielnie wybrać inne kryteria sortowania: popularność, średnia ocena, data dodania (od najnowszych), cena (od najniższej/do najwyższej).
5.2. Ogłoszenia promowane (opłacone przez Sprzedawcę w ramach usług promowania) są zawsze wyświetlane w pierwszej kolejności na liście ogłoszeń.
5.3. Serwis może oferować dodatkowe formy promocji, takie jak banery reklamowe promujące konto Sprzedawcy, markę lub zewnętrzny sklep internetowy.
5.4. Popularność oznacza bieżący poziom zainteresowania Ogłoszeniem i może uwzględniać m.in. liczbę wyświetleń, kliknięć, zapisów do obserwowanych lub przejść do strony Sprzedawcy w ostatnim okresie (np. 30 dni). Parametry te mogą być ważone i okresowo aktualizowane.
5.5. Średnia ocena oznacza średnią arytmetyczną ocen wystawionych Sprzedawcy przez zalogowanych Użytkowników; Serwis może stosować minimalną liczbę opinii wymaganą do wyliczenia średniej (np. ≥3) oraz algorytmy anty‑spamowe.
5.6. Treści płatnie promowane są wyraźnie oznaczane (np. etykietą „Reklama” / „Wyróżnione”) i prezentowane ponad wynikami organicznymi.
5.7. Informacje o głównych parametrach pozycjonowania, w tym wpływie opcji promowania, są udostępniane w niniejszym Regulaminie zgodnie z wymogami przejrzystości (DSA). Serwis może modyfikować parametry pozycjonowania w celu poprawy jakości wyników i bezpieczeństwa – bez zmiany zasad oznaczania treści promowanych.
5.8. Zastosowane sortowanie i pozycjonowanie nie obejmuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołującego skutki prawne wobec Użytkowników.
6. Opinie
6.1. Opinie mogą być dodawane wyłącznie przez zalogowanych Użytkowników.
6.2. Zabronione jest dodawanie opinii obraźliwych, fałszywych lub niezwiązanych z danym Sprzedawcą.
6.3. Domapka.pl podejmuje działania w celu weryfikacji autentyczności opinii, m.in. poprzez ograniczenie ich do zalogowanych Użytkowników i system zgłaszania nadużyć.
6.4. Administrator ma prawo usuwać opinie naruszające Regulamin.
6.5. Opinia powinna być rzetelna i merytoryczna; zabronione są opinie sponsorowane, wystawiane przez Sprzedawcę, jego pracowników lub osoby działające na jego zlecenie.
6.6. Użytkownik udziela Administratorowi niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z treści opinii w zakresie utrwalania, zwielokrotniania, publicznego udostępniania i opracowania – wyłącznie w celu prezentacji opinii w Serwisie.
6.7. Podstawy usunięcia opinii obejmują w szczególności: wulgaryzmy, mowę nienawiści, treści bez związku z ocenianym Sprzedawcą, naruszenie praw osób trzecich, spam, manipulację oceną.
6.8. Użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec usunięcia lub ukrycia opinii, korzystając z procedury określonej w rozdziale 7a. Moderacja treści i tryb skargi/odwołania.
7. Zakazane działania
7.1. Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do działań sprzecznych z prawem lub Regulaminem, w szczególności:
- publikacja treści nielegalnych, obraźliwych, dyskryminujących,
- sprzedaż produktów zakazanych (narkotyki, broń, podróbki, treści pornograficzne, produkty niebezpieczne, samochody, zwierzęta, żywność),
- podszywanie się pod inne osoby lub firmy,
- umieszczanie spamu i treści niezwiązanych z branżą meblarską.
7.2. W przypadku naruszenia zasad, Administrator może:
- wysłać ostrzeżenie do Użytkownika,
- usunąć ogłoszenie,
- zablokować lub usunąć Konto.
7.3. Katalog produktów zakazanych i ograniczonych stanowi Załącznik A do Regulaminu.
7a. Moderacja treści i tryb skargi/odwołania
7a.1. Administrator może usuwać treści, ograniczać widoczność Ogłoszeń lub stosować zawieszenie/blokadę Konta, jeżeli treści naruszają Regulamin lub prawo, stanowią nadużycie lub zagrażają bezpieczeństwu Użytkowników.
7a.2. O zastosowanej decyzji Użytkownik jest informowany e‑mailowo (zakres decyzji, główne powody, wskazanie naruszonych postanowień).
7a.3. Użytkownik może wnieść skargę/odwołanie w terminie 7 dni od otrzymania informacji, poprzez Formularz „Zgłoś problem” lub e‑mail. Skarga powinna zawierać: identyfikator Ogłoszenia/Konta, opis stanowiska, ewentualne dowody.
7a.4. Administrator rozpatruje skargę w terminie 14 dni i informuje Użytkownika o wyniku (utrzymanie decyzji, zmiana, przywrócenie treści/konta). W przypadkach złożonych termin może zostać przedłużony z podaniem przyczyny i przewidywanego czasu rozpatrzenia.
7a.5. Niezależnie od powyższego, Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporów wskazanych w rozdziale 10.
8. Reklamacje
8.1. Użytkownik ma prawo złożyć reklamację dotyczącą:
- działania Serwisu (np. brak emisji ogłoszenia pomimo opłaty),
- usług promowania,
- innych odpłatnych usług świadczonych przez Serwis.
8.2. Reklamacja powinna być złożona za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „Zgłoś problem” lub na adres e‑mail: kontakt@domapka.pl.
8.3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane identyfikujące Użytkownika (e‑mail przypisany do Konta), opis problemu, datę i godzinę zdarzenia, identyfikator Ogłoszenia/Konta, numer transakcji/opłaty (jeśli dotyczy), zrzuty ekranu lub inne dowody.
8.4. Możliwe rozstrzygnięcia reklamacji obejmują w szczególności: usunięcie wady, przywrócenie lub przedłużenie usługi, proporcjonalny zwrot opłaty (zgodnie z Polityką Zwrotu Opłat) albo uzasadnioną odmowę.
8.5. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od ich otrzymania.
9. Odpowiedzialność
9.1. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń zamieszczanych przez Sprzedawców ani za przebieg transakcji między Użytkownikami.
9.2. Odpowiedzialność Administratora za szkody powstałe w związku z korzystaniem z Serwisu ogranicza się do wysokości uiszczonej przez Użytkownika opłaty za daną usługę.
10. Rozwiązywanie sporów
10.1. Użytkownik będący konsumentem ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, w szczególności:
- mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową,
- platformy ODR Komisji Europejskiej (https://ec.europa.eu/consumers/odr).
10.2. Spory sądowe z udziałem konsumentów rozstrzygane są przez sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
11. Zmiany regulaminu
11.1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
11.2. O zmianach Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani co najmniej 7 dni przed ich wejściem w życie, poprzez komunikat w Serwisie oraz wiadomość e‑mail do zarejestrowanych Użytkowników.
11.3. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyn: zmian przepisów prawa, decyzji organów, względów bezpieczeństwa, zapobiegania nadużyciom, zmian technologicznych lub funkcjonalnych Serwisu, poprawy jakości usług i obsługi, zmian danych rejestrowych oraz redakcyjnych, wprowadzenia nowych usług (w tym przyszłych funkcjonalności transakcyjnych i płatniczych) lub zakończenia świadczenia dotychczasowych usług.
11.4. Użytkownik, który nie akceptuje zmian Regulaminu, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez usunięcie Konta przed datą wejścia zmian w życie.
12. Postanowienia końcowe
12.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie Serwisu.
12.2. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa o prawach konsumenta oraz Rozporządzenie RODO.
12.3. Aktualne wersje: Polityki Prywatności, Polityki Cookies oraz Polityki Zwrotu Opłat są dostępne w Serwisie.
Załącznik A – Przedmioty zakazane i ograniczone
A. Przedmioty zakazane (bezwzględnie)
- rzeczy i treści nielegalne (narkotyki, pornografia dziecięca, materiały nawołujące do przemocy/mowy nienawiści),
- broń palna, amunicja, materiały wybuchowe i ich części,
- leki na receptę, substancje psychotropowe, środki odurzające,
- wyroby tytoniowe, alkohol i inne używki,
- produkty niebezpieczne lub niecertyfikowane (np. urządzenia elektryczne bez wymaganych atestów),
- przedmioty naruszające prawa osób trzecich (podróbki, pirackie kopie, naruszenia znaków towarowych i praw autorskich),
- dobra pochodzące z kradzieży lub objęte postępowaniem egzekucyjnym, upadłościowym,
- usługi sprzeczne z prawem (np. hazard bez zezwolenia, usługi seksualne),
- zwierzęta i organizmy żywe,
- pojazdy samochodowe i motocykle,
- produkty spożywcze i napoje.
B. Przedmioty ograniczone (warunkowo dopuszczalne)
- chemikalia, rozpuszczalniki, farby, kleje – pod warunkiem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i prawidłowego oznaczenia,
- urządzenia elektryczne i oświetleniowe – pod warunkiem zgodności z normami i posiadania oznaczeń (np. CE),
- meble zabytkowe i dzieła sztuki – bez naruszania przepisów o ochronie zabytków i dziedzictwa kulturowego,
- wyposażenie zawierające treści dla dorosłych – pod warunkiem braku naruszenia prawa i zakazu prezentowania treści pornograficznych.
Uwaga: Administrator może uzupełniać/aktualizować Załącznik A w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zgodności z prawem.











